[영한] Stefan Zweig, Three Masters: Balzac, Dickens, Dostoeffsky
… we come to speak of individuals in the real world as “a Balzac figure,” “a Dickens type,” “a Dostoeffsky nature.” These artists build up a law of life and a concept of life by means of the characters in their books … “The Psychology of the Novelist.” Indeed, the last five words might well have served as sub-title to my book.
… 우리는 현실 세계에서 ‘발자크 같은 인물’, ‘디킨스적 방식’, ‘도스토옙스키의 본성’ 같은 말을 쓰게 되었다. 이 예술가들은 자신들의 작품 안 등장인물들로 삶의 법칙과 삶의 개념을 만들었다. … “소설가들의 심리학”. 실은 이 구절이 내 책의 부제인 셈이다.
Balzac seeks to simplify the world in order to subdue it to his dominion, and to confine it within the walls of his magnificent prison-house, La Comedie Humaine.
발자크는 자신의 지배 아래 굴복시키고자 세계를 단순화하고자 하며, 자신이 만든 웅장한 감옥의 벽들 안으로 그 세계 범위를 국한한다.